Tuesday, October 25, 2011

rindukan kalian..

deepavali menjelma,
cuti bermula..
sahabat-sahabat pulang ke kampung halaman,
bertemu keluarga tercinta..
sahabat handai di kampung halaman merindukan diriku..
apatah lagi kedua ibubapaku..
saudaramara..
ayah yang kembali menjenguk rumah ke-2 , HOSPITAL..
kembali mak yang akan menjaga bangun dan tidur ayah..
Alhamdulillah..
ade abang yang sering membantu..
kakak yang sedang dalam keadaan berpantang ,
melahirkan Intan Umairah..
mak & ayah,
maaf..
cuti ini tidak dapat aku menjejakkan kaki ke kampung halaman..
menemani kalian semua..
kerana ada tanggungjawab yang perlu aku tunaikan disini..
termasuk sebagai seorang pelajar,
menggalas amanah serta tugas2 yang diberikan oleh pendidik2 ku disini..
dun wori !
cuti raya HAJI aku kembali..
menyambut hari itu bersama kalian semua..
insyaAllah..
walau jauh di mata..
namun dekat dihati..
kalian semua tetap ada dalam doaku..
berdoa agar diberikan kesihatan yang baik,
agar kalian semua dilindungi dari segala macam perkara yang kurang baik,
aku rindukan kalian semua..


Alhamdulillah..
aku bersyukur..
aku masih punya kalian semua..

hari raya HAJI mengingatkan aku kepada satu perkara..
aku demam yang agak teruk,
makan tidak lalu.
lidah pahit tidak dapat merasa masakan mak yang sangat sedap !
agak sedih,
tapi SAKIT itulah penghapus dosa2ku..insyaAllah..
itulah salah satu cara yang Allah berikan bagi hamba-Nya..
kerana Allah itu Maha Pemurah dan Maha Pengampun..
terima Kasih ya Allah..

kali ini aku ingin pulang dalam keadaan yang baik-baik saje..
dan mengharap kalian semua berada dalam kondisi yang stabil dan baik2 baik sajer...




No comments: