Thursday, November 3, 2011

[ adakah benar itu berlaku ? ]

Assalamualaikum,

alhamdulillah..

masih diberikan peluang untuk aku menghirup udara di atas muka bumi-Mu ini ya Allah..

hari ni aku telah dikejutkan dengan pelbagai cerita,

pelbagai persoalan, meninggalkan sesuatu dengan penuh tanda tanya..

adakah benar ianya berlaku? adakah benar itu yang dilakukan?

adakah benar itu yang terjadi? adakah engkau mengeluarkan kata-kata itu?

BENAR ! 

aku tidak berjaya, aku tidak cukup mengenali dirimu yang sebenarnya..

hanya Allah yang Maha Mengetahuinya..

ya Allah..aku mohon petunjuk dari-Mu..

selamatkanlah mereka dari sesuatu yang lebih memudaratkan..

aku ingin menyelesaikan, tapi aku tidak pasti langkah mana yang harus aku ambil..

tidakkah engkau merasai APA yang aku rasakan?

tidak engkau sedar atas apa yang telah engkau lakukan?

tidakkah engkau peduli atas mereka yang wujud di sekelilingmu?

engkau tidak pedulikan mereka, malah merapuhkan lagi hati mereka?

aku tidak sanggup untuk berkata iya, malah aku menidakkannya bagi melatih minda berfikiran positif.

percayalah..engkau sedang dibuai mimpi..diulit mimpi..bersama keindahan duniawi..

aku harus berhenti !

disini..




No comments: