Wednesday, December 26, 2012

13 days :)

Bermusafir lagi hari ini, amik adik comel sorang neh kt Medan Gopeng,
muntah2 duk dalam bas, tak tahan duk dalam bas dr kedah ke Tanjung Malim. 
tapi turun kat Medan Gopeng.
ni dia budak comel neh, 
Alhamdulillah, Munqeez bersama keretanya. boleh amik adik comel neh kt Medan Gopeng.
sepanjang perjalanan banyak perkara yang bersarang di minda..
mungkin solusi & mungkin juga jawapan, mungkin juga petunjuk yang ALLAH nak berikan.
Wallahua'lam.
rasa kesal wujud secara mendadak. beruntungnya mereka yang tidak pernah mengalaminya.
terluah kata-kata ini kepada seorang sahabat.
ujian & dugaan semua manusia itu TIDAK SAMA, mungkin sama namun tidak serupa.
MATLAMAT HANYA SATU. PERINGATAN DARIPADA ALLAH KEPADA HAMBANYA.

Mujahadah wahai diri. 
pesanan sahabat merangkap pemantau diri.
Terima kasih awak.
memberikan diri ini sedikit solusi dalam topik ini.
akan ku kotakan janji itu.
InsyaALLAH, sebaik-baik janji.
terutama kerana ALLAH.
& juga diri sendiri.

tempoh masa yang diberikan agak singkat, 
bermula 26 Disember 2012 hingga 7 Januari 2013.
namun akan ku usahakan untuk tidak melanggar peraturan yang telah ditetapkan sepanjang tempoh itu.

either YES or NO,
back to ALLAH
kasih abadi kekal selamanya di hati sepanjang hidup ini
sentiasa ada melindungi diri
hanya dengan mengingatinya setiap detik & ketika.
meninggalkan apa yang dilarangNYA.
dalam apa jua perlakuan & perbuatan.
kata-kata terakhir dari pemantau diri.
Good Luck in Your Exam :)

copy & tampal : Terkadang, kamu menghindari darinya, bukan bererti kamu membencinya. Kamu menginginkannya tapi kamu tahu bahwa kamu tidak akan memilikinya sekuat mana usahamu.

i will take note this quotes.for me & you.

8 comments:

Hikmah Pertemuan said...

^_^
saya sentiasa ada dibelakang awk..
menyokong awk.. sy xpandai nk bg kata2... tp sy hrp dgn skongan sy, awk akn kuat.. cheer up ya sis..
u can face it.. Allah kan ad.. Dia sebaik2 tempat mengadu... :)

Cik Mawar Bbungo said...

13 hari :)..good luck dear! :)

Suriati Mohd Khormain said...

hikmah pertemuan :

insyaALLAH..
terima kasih..terima kasih..
alhamdulillah..
takpe, tak yah kata2, sokongan & doa pun dah cukup. :)

ALLAH is the best planner ^^

cik bungo : terima kasih :)
13 hari ya awak ! hari ni dah maken hampir lepas satu hari ^^

Hikmah Pertemuan said...

^_^ sama2...
syg awk..

Suriati Mohd Khormain said...

syg awak jugak comel. cepat balik na ! :)

Hikmah Pertemuan said...

tenkiu sbb syg sy... :)
esk mlm sy gerak balik....
doakan perjalanan sy ya..

Suriati Mohd Khormain said...

most welcome :)
aminn ya Rabb, semoga dipermudahkan perjalanan :)

Hikmah Pertemuan said...

aminn :)