Sunday, March 17, 2013

coretan kata-kata :-)


dengan rela ku lepaskan..

kudoakan engkau bahagia..

sejak dua menjak neh lagi, perasaan bercampur baur.

nak nangis ada, ketawa ada, serabut ada.

macam macam ada. mungkin banyak buat silap. mungkin ALLAH hantar pesanan mintak aku ingat akan MATI.

ALLAH..

sahabat bergurau dgn aku petang tu, tetibe airmata mencurah curah ke ladang gandum.

nah, tapi bila SAHABAT tanya KENAPA?

jawapan aku, TADE APE. tetibe je nanges.
.
.

Perbualan dengan mak.
AKU : salam, mak. 
MAK : wslm. kenapa ni nangis?
AKU : tade ape, tetibe je. mungkin sebab SUKA sangat kot hari ni. 
MAK :  suke kenapa? jumpe pakwe ke?
AKU : tade la mak. mne ade pakwe. tade sape yg nak kt anak mak ni, dah la gemuk. HAHA. 
MAK : yeke, tipula..DIA yang ko taknak ke ko yang taknak?
AKU : haha, tadela mak. oke(bukak cerita terus pasal dye). HAHA. 
MAK : ta yah dulu lah kak, abeh kan belaja dulu. buatkan mak rumah dulu. nanti dah kawin, mak nak duduk mane. NAH, lagilah melimpah ruah airmata yang keluar dari mata aku.
AKU : baeklah mak, faham..tape..jgn risau..tade mase lagi nak pk hal tu..byk lagi nak pk..
MAK : hm, yela..dah3, mak nak solat ni..nanti telefon lagi..
AKU : baik mak.salam..


niat HAMBA-NYA hanya ALLAH sahaja yang mengetahuinya. 

Namun, kita sebagai HAMBA-NYA. usahlah memandang langit terlalu tinggi sehingga lupa bumi yang kita pijak ini.

BACK TO FITRAH..AS A HAMBA..

umpama semut kecil jika nak dibandingkan dengan GAJAH.


nampak kan? ha, tu namanya ILUSTRASI DENGAN CONTOH (KPD applied)

HEHEHE..

oke oke oke. harus happy ! 

STOP IT !
 

sudah cukup cukup sudah. sekarang ni, kalau itu yang awak mintak. saya tak kata saya bagi. saya tak kata saya tak bagi.

tapi, terpulang pada awak..keputusan awak yang buat. peribadi hidup awak..saya tak perlu ada untuk bantu awak buat keputuusan..

saya bukan SAHABAT YANG BAIK. 
mungkin dosa lampau terlalu banyak yang membuat diri ni lemah untuk menjalankan tugas sebagai seorang SAHABAT YANG BAIK.

mungkin ORANG LAIN lebih sesuai menjadi SAHABAT BAIK awak.



sekian. nak bawak diri. 

nak lukis semua kat pantai. agar boleh dibawa pergi oleh air. 

subhanallah, ciptaan ALLAH itu INDAH.

terima kasih ALLAH.

2 comments:

cik inaz_luqluq said...

ujian tanda Allah sayang kan.

Jadi muslimah harus kuat. lebiu.
:)

Suriati Mohd Khormain said...

harus..diam bukan tanda lemah kan..

:)