Tuesday, June 4, 2013

Kisah suatu petang :)

"Berulang kali kau menyakiti..berulang kali.."

Ringtone message.

Dia : Mkn laksa jom

Aku : Jom, sekarang ke? (sebab time ni still tengok "teduhan kasih")

Jam 6.00 petang keluar dgn dia. sambel cerita cerita.

Sampai destinasi (KUO) order makan.
Duduk meja bulat 9 orang kat KUO.
Kecewa sedikit, laksa habeh kuah.
Makan kueyteow sup, mee rebus, mihun sup.

Alhamdulillah.

Petang yang aku rasa suka nak ambik gambar bebanyak.

Mungkin ini terakhir kalinya aku bersama dia.

Pesan untuk dia. jaga diri, jaga iman, jaga hati.
Ingat pesan akak. Akak sayang awak. 
Jangan lupa yg dibawah, apabila berada diatas.
Akak sayang semuanya.
Apa yang awak cakap ngn akak tadi ?
Mesti ingat kan, Jadi. take it as YOUR RESPONSIBILITY.
with a full of love to them.

Akak tau awak macam mane. Walau akak tau, mak awak lagi tau awak macam mane.

Ni untuk awak & semua.





ingin mencipta kenangan.

TUHAN aturkan antara kita 1 pertemuan ditetapkan 2 hati. 
Dalam 2 hati diberikan 3 rasa :

SAYANG, KASIH & KASIHAN. Dalam 3 rasa itu diselitkan 4 tujuan:

BERKENALAN, BERTEMAN, BERKAWAN, & BERSAMA. Dalam 4 perkara itu tersembunyi 5 perkataan, iaitu:

TEMAN BAIK SELALU DI SISI. Dalam 5 prkataan itu tersmbunyi 6 impian iaitu :

SAYANG, KEKAL, SETIA, MENGERTI, MENGHARGAI, & MENGINGATI. Dalam 6 impian itu tersimpul 7 huruf keramat iaitu :

“SAHABAT”



2 comments:

Yoke Phui said...

g berlapan jer? x ajak sy pn....

Suriati Mohd Khormain said...

semalam akak dah ajak syg..yg shiuman call..tp mesti korang penat..bru abeh keje..len kali kte pegi ye syg..heee