Sunday, July 24, 2011

kerinduan..

rindu
satu lafaz
yang sukar diungkap dengan kata-kata
hanya Allah Yang Maha Mengetahui
segala yang tersirat di dalam hati

lafaz yang membuat
jiwa meronta-ronta 
menginginkan dirinya
di saat ini

Allah..
aku pasti ada hikmah disebaliknya
jika diceritakan
tentang kesusahan
keperitan
yang dialami
oleh diri ini

berfikir dahulu aku
tentang kesusahan
serta keperitan yang lebih berat
ditanggung oleh orang lain

bukan hanya
Aku
yang berpijak di atas muka bumi ini
ciptaan Allah..

mengeluh
dan terus mengeluh
sakit
dan terus sakit

bukan penyelesaiannya
malah bukan jalan terakhir 
untuk memberitahu seluruh dunia
hanya Aku yang diuji



Masalah-masalah kita adalah buatan manusia, maka dari itu, dapat diatasi oleh manusia. Tidak ada masalah dalam takdir manusia yang tidak terjangkau oleh manusia.

biar jauh namun dekat dihatiku
aku terlalu menyayangi dirimu
mungkin kerana ego
yang menahan bibirku
dari terus mengungkapkan
kata-kata sayang
terhadap dirimu
aku selalu mendoakan dirimu
inshaAllah..
kaulah permata hatiku..
yang selalu memahami 
diri ini..
semoga dalam keadaan sihat selalu
dirahmati dan dilindungi Allah s.w.t..



sangat menyayangi mak ! 
:)

No comments: