Monday, July 9, 2012

sincerely, ME. :)

Antara anak & ibunya.

Mak : nanti carik yang baik-baik, yang agamanya bagus
Aku : Terdiam seketika..kalau jauh macam mana? 
Mak : Jauh mana?
Aku : Sabah ke Sarawak ke?
Mak : Nak ke duduk sana?
Aku : Manalah tau dapat yang jauh ke..ada senior bagus ja. dari sanelah..
Mak : Ha, ok jugak tu. boleh jalan-jalan kat Sabah..
Aku : HAHA.. tade lah, kalau je mak. kalau..

HAHA. membuat aku tersenyum sendiri..perbualan yang panjang juga sebelum situasi di atas berlaku di pagi Isnin, jam 9.00 pagi. Tika aku sedang menyapu halaman rumah.

Malam sebelum tu, panjang lagi kalau nak cerita. Sangat tak diduga, mak cerita tentang bab NIKAH @ IJABKABUL aku. 
Tergelak sakan aku..ta mampu nak berenti gelak.. sbb aku memandang itu bukan perkara UTAMA untuk tika & saat ini..
Mak teka aku ni dah berpunya ke belum. HAHA. Tadela mak..kawan kawan je semua..
Mungkin sebab abang pun dah selamat bertunang kot. Tu yang masuk bab aku pulak. 

Mak kata, berbakti dulu pada keluarga.. habehkan belajaq dulu.. baru pk tu semua..
Ya mak.. memang tak pk pun tu semua. sekarang pk amanah yang kena buat dulu di bumi UPSI & KHAR ni. Alhamdulillah mak paham situasi aku..


insyaAllah..ALLAH knows better..

**
Mak : Nanti carik suami, carik yang bagus agamanya..

Mak..nak carik yang soleh..yang agamanya bagus, Su kena jadi yang bagus dulu..yang solehah dulu..
insyaAllah..





sincerely!! LotOfLove..







2 comments:

cucu umie said...

yuhuuu..sudah ad ker..wakakak

Suriati Mohd Khormain said...

HAHAHAHA. jawapannye, tiada :P