Monday, October 17, 2011

soal hati ?

Assalamualaikum, pembuka bicara..
bicara hati diluahkan melalui tulisan..
Allahuakbar..
detik hati ini sejak beberapa hari lalu memberikan arti sesuatu..
ternyata..
pelbagai persoalan menjelma di minda..
pelbagai jangkaan telah dilakukan..
tanda atau panduan sesuatu akan berlaku..
yang melibatkan hati..


hati yang secebis ini..
yang bukan milikku..
pemberian atau lebih mudah adalah pinjaman dari Allah s.w.t..
cas positif sentiasa melekat di fikiran..
yang sering memikirkan..
tidak pernah untuk melakukan sesuatu tanpa sebab..
hati ini sangat tahu
akan itu..
dan berjaya untuk tidak terlalu terburu-buru melakukan sesuatu..
jarak yang dekat tidak semestinya bakal menyatukan..
jarak jauh juga tidak semestinya bakal memisahkan..
lebih berpegang kepada takdir..
jika itu ketentuan-Nya..
aku terima..
dengan hati yang terbuka luas..
menganggap peristiwa yang berlaku sebagai kenangan..
kenangan yang bakal luput dari ingatan..
dan dijadikan sebagai salah satu pengajaran..
kepercayaan mungkin mudah untuk diberi..
tapi, tidak kusangka..
hadirmu cuma bersandiwara..
tidak dapat disangkal lagi..
itulah yang dinamakan takdir..
apa yang telah berlaku..sedang berlaku dan akan berlaku..
semua sudah tertulis..
sejak azali..
sejak aku dilahirkan di atas muka bumi ini..
bagi insan bernama Suriati..
kelahiran teristimewa bagi Markimin dan Mohd Khormain..
insyaAllah..apa yang pasti..cube dan terus mencuba..
menjadi anak yang terbaik..sentiasa mendoakan ibu dan bapa ku..
kuasa Allah..sangat hebat..

ya Allah...
kata-kata sahabat..insyaAllah..akan ku pegang sentiasa..
aku harus bersyukur..dan terus bersyukur..
alhamdulillah..sahabat yang lebih matang sentiasa mengingatkan..
sentiasa menasihati diri yang mudah lalai ini..
walaupun jauh dari jagaan keluarga tercinta..
aku tetap merindui mereka...
mereka ada untuk memeberikan kasih sayang terhadap diriku..
terima kasih,
bos, sis juju, sis ika, sis mariah, sis shithoh, sis intan, mariduan..
dan lain-lain..
aku menyayangi mereka ya Allah..
mungkin ada kesilapan yang telah aku lakukan..
sehingga aku diuji sebegini rupa..
tidak perlu aku bersedih kerna...
ujian ini tidaklah seberat mana jika dibandingkan waktu dahulu..
mereka yang berjuang demi menegakkan agama Islam yang tercinta..

ampunkan aku ya Allah..
berikan aku sepenuh kekuatan untuk menghadapinya..
terima kasih atas segala petunjuk yang diberikan..
straight ja pd diri ini..tade pun melalui orang len..

alhamdulillah..
alhamdulillah..
alhamdulillah..

akan ku ukirkan senyuman di bibir ini buat semua yang tersayang..

10 comments:

luqluq ^_^ said...

senyum wahai sahabat..
bersyukurlah.. :)

cahaya taat setia said...

sabar..Allah xkn timpakan kita dgn ujian yg kta xmmpu nk tggung..mmg ssh,tp kna bljr n kuat..(^_^)

Cik Mawar Bbungo said...

u're strong dear ~ :) keep smiling..

Suriati Mohd Khormain said...

luqluq : insyaAllah..i will sahabatku..love yu more and more..
hati ini Allah shj yang memahami..
terima kasih..

Suriati Mohd Khormain said...

cahaya taat setia : i will..insyaAllah..terimas..sume bantu saya..i've to be strong gurl ! su bole kan..su mapu..sbb tu Allah uji su cmni..^^
love yu more and more..

Suriati Mohd Khormain said...

cik mawar bbungo : thank yu dear friend..i will.insyaAllah..
^^

NURUL ASHIKIN said...

tanya sama hati, tanya sama iman apa seban goyang~

Suriati Mohd Khormain said...

nurul ashikin : yer, tanye same hati dan iman..insyaAllah..
^^

klu susu dah konfius..tak yah pk..huhu

tima kaseh..:)

Nur Zalikha binti Ismail said...

terus maju kedepan.. jangan pandang ke belakang jika ianya tidak seronok utk dikenang.. su boleh.. ye sayang.. bnyak lagi yang sedang menanti andai su yang membri peluang.. huhu

Suriati Mohd Khormain said...

semuanya bergantung pd hati jugak kan kak ika..

nekad itu sudah ada, tapi mengapa hati tidak membenarkan..

bukan mungkin, tapi pasti
perlu merujuk pd yang lebih Maha Mengetahui..

su takmau pk sgt, uat bese2 jer..
tapi alhamdulillah, setakat oke sudah !
teruskan ari2 su seperti biase !
^^

tima kaseh kak ika..
^^