Wednesday, October 26, 2011

mutiara jernih..

Maafkanlah..
bila hati tak sempurna mencintaiMu..
dalam dada ku harap hanya,,
diriMu yang bertakhta..

ya Allah..
untuk mengalirkan mutiara jernih aku tidak mampu..
amalan ku didunia masih tidak cukup untukku bawa ke akhirat..
yang kekal abadi..
takut untuk mengahadapi kerna bersamaku amalan yang tidak lengkap..
tapi mengapa..
ianya harus terjadi..

bukan ibubapa dan keluarga yang menjadi pusat kehidupanku didunia ini..
hanya Allah..
yang menjadi pusat kehidupan ku..
aku tidak sempurna..
semua menyalahkan diri ini..
diri ini telah dijatuhkan hukuman !
retak hati luka di jiwa
dihiris pilu..
melalui pengajian pondok universiti yang aku hadiri..
ustaz dusuki ada mengatakan..
janganlah kita bersangka buruk terhadap seseorang atau sesuatu..

ya Allah..
kalau aku boleh lari, aku lari..
tetapi memikirkan amanah, tanggungjawab, orang disekelilingku..
tidak seharusnya aku mengambil langkah itu..
MAAFKAN AKU..
mengapa aku tidak sekuat mereka..


mutiara kata untuk entry ini :

Seseorang yang berperibadi kuat umpama besi waja semakin dibakar oleh keadaan semakin dititik oleh cabaran hidup semakin teguh dan waja untuk menghadapi hidup. Seseorang yang berperibadi lemah laksana tanah apabila diketuk oleh cabaran hidup ia akan berkecai

No comments: