Friday, October 14, 2011

kepala rasa kena cucuk dengan jarum banyak sangat


jatuh..dan menangis..
kerana sikap seorang insan..
yang telah mengecewakan hati ini..
kali pertama bertemu dengannya, tidak pernah aku menjangkakan ini yang bakal berlaku..
tidak pernah aku mentafsirkan dirinya sebegitu rupa..
tanpa ku pinta..tanpa kusedari..
ianya terjadi..
menjadikan diri ini..sungguh kecewa..
terhadap dirinya..

AKU INI BUKANLAH SIAPA-SIAPA DALAM DIRIMU..
HANYA YANG KU PINTA, SEDIKIT RASA HORMAT DIRI INI SEBAGAI SEORANG WANITA..
KAUM HAWA..

bukan kerana sesiapa..
hanya kerana dirimu yang mencambahkan rasa itu di dalam diriku ini..
sehingga aku mulai tidak mampu !
maafkan aku, mampu memaafkan..tapi sukarnya ingin melupakan..

aku bukan sempurna
aku bukan terbaik
aku bukan rajin
amanah diberi buat bersama..
berdosakah jika kita melunaskan amanah itu bersama-sama?
seperti diri ini hanya HAMBA yang sangat HINA..
yang akan dihukum sekiranya tidak melaksanakan kerja yang telah diberikan..

BERUBAHLAH..
fikirkanlah sejenak tentang SIAPA yang berada disekelilingmu..
dekat denganmu..menjadi temanmu dalam melunaskan amanah bersama..

JATUH..JATUH..JATUH..
menangis..dan terus menangis..
memang itulah kelemahan kaum HAWA..
terpulang pada dirimu kaum ADAM..


peringatan juga buat diri ini,
insan yang terlalu lemah..

4 comments:

cahaya taat setia said...

kdg2 amnah tu kta nk tggung brsma agr ringan bhu yg mmikulnya..tp kdg2 ap yg kta hndk tlg xprnah dilihat..tp jgk kdg2 kita xtau yg kita sbnrnya dihargai cm kita xsedar dn xnmpak..

Nur Zalikha binti Ismail said...

su sayang.. bnyakkan bersabar.. manusia itu berbeza sikapnya.. kita juga ada kekurangannya.. belajar menerima yang kurang ye sayang... hmm moga hati su tenang.. kembali..

Suriati Mohd Khormain said...

cahayataatsetia : ya, betul betul betul. tepat sekali, macam su cakap kan, orang tu sayang kita hargai kita, cume kita ja tak nampak. insyaAllah..pahni su cube yer, berubah..hehehehe..

Suriati Mohd Khormain said...

kak ika : kui3..betul, su pun ade kelemahan jugak..huhu..cume tade orang lagi jer cakap taksuke su..
hurmm..agak sulit yer, mau memuaskan hati semua pihak..
insyaAllah..tenang slowwslow..

terima kasih, kak ika..
^_^