Wednesday, December 14, 2011

untuk hari ini..

sepi jiwaku sepi kerna kau tiada disisi
sunyi hatiku sunyi tanpa kehadiranmu kasih
doaku semoga dirimu bahagia

untuk hari ini.
aku tertarik dengan sebuah lagu yang mungkin sangat membawa makna dalam diri aku.
liriknya menarik minat aku.
aku sedih.
dengan lirik lagu ini.
untuk hari ini.
aku terkedu seketika dengan sesuatu.
mungkinkah rasa itu masih wujud lagi di dalam diri aku.
aku menidakkannya !
kerna aku tidak sanggup untuk menghadapi kenyataan itu.
aku terima, aku redha,
tapi dalam masa yang sama, aku sakit.
ya, betul. aku sakit.
oke, airmata ini sudah lama berhenti daripada mengalir.
kini, hendak mengalir lagi. hanya aku yang tidak perlukannya !
aku perlu berhenti memikirkannya.
tapi mengapa ia masih wujud lagi dalam ingatan aku.
ya ALLAH..

sahabat2ku..keluargaku..
doakan yang terbaik untukku..
aku mohon..
kekuatan untuk aku teruskan rasa ini..
cukup sekali..
cukup sekali..
hanya kepada-Mu aku berserah..
aku mohon pertolongan-Mu..

aku perlukan kekuatan..
memori lalu hadir kembali !
memori yang aku jadikan sebagai kenangan terindah,
namun tetap menyiksakan jiwa..

No comments: